مصاحبه آرشیو خبر ها
کونته بهتر بود یا آلگری؟ اسطوره ها پاسخ می دهند!

کونته بهتر بود یا آلگری؟ اسطوره ها پاسخ می دهند!

اسطوره های یووه در جداگانه به مقایسه ی کونته و آلگری پرداخته اند، فابیو کاناوارو، کلودیو جنتیله، مارک لولیانو، دینو زوف، همه شان حرفشان را در این باره به گاتزتا دلااسپورت زده اند:

 

اکثر بحث های متاخر یوونتوسی ها پیرامون این سوال است که از بین ماسیمیلیانو آلگری مربی فعلی یوونتوس و سلف او آنتونیو کونته، کدام یک بهتر عمل کرده اند؟

 

کونته تیمی را تحویل گرفت که در دو فصل پیاپی مقامی بهتر از هفتمی کسب نکرده بود و بعد توانست 3 فصل پیاپی تیم را قهرمان ایتالیا کند. اما بیشتر انتقاداتی که متوجه اوست به خاطر عملکرد بی تفاوتش در اروپاست.

 

الگری در عین حال از جایی که کونته رفته بود کار را در دست گرقت و دو اسکودتوی پیاپی را کسب کرد و در اروپا هم موثر بود، او سال گذشته تیم را به فینال لیگ قهرمانان رساند، اما منتقدان می گویند که او زمینه ی مورد نیاز برای او وقتی که سال 2014 تیم را تحویل گرفته کاملا فراهم بوده است.

 

فابیو کاناوارو، کاپیتان تیم قهرمان جهان اعتراف می کند که هر دو مربی کار فوق العاده ای انجام دادند و نمی تواند یکی را بین این دو نفر انتخاب کند:

 

کونته در ابتدا با مشکلات بیشتری داشت که باید با آنها دست و پنجه نرم می کرد و مجبور بود که باشگاه را از نو سازماندهی کند، او خیلی خوب بود و حالا باید همین کار را دوباره در چلسی بکند. آلگری هم سزاوار تمجید است، چرا که بسیار باهوش بوده که روی شالوده ای که کونته ساخته بود ادامه دهد و عملکرد تیم را بهبود ببخشد. به خصوص استحکام تیم در خط دفاع و پل پوگبا هم بسیار عالی پیشرفت کرده است. او با وجود اینکه تنها 23 سال دارد بسیار با شخصیت و آگاه است.

 

کلودیو جنتیله، مارک یولیانو و دینو زوف، که همه در زمان حضورشان در یووه فوق العاده کار کرده اند هم نظرشان را در باب مقایسه ی این دو نفر ابراز داشته اند:

 

جنتیله گفت:

 

3 سال اول با کونته، یک غافلگیری خوشایند بود، تفاوت یووه ی آلگری این بود که او در همان سال اولش توانست تیم را به فینال لیگ قهرمانان ببرد. آلگری یک تیم آماده را تحویل گرفت، با ساختار منظم وذهنیت قهرمانی! او با پروژه پیوند خورد و خرابش نکرد، بلکه در عوض بی نقص و تماشایی ترش کرد.

 

یولیانو مدافع سالهای نه چندان دور یووه، اظهار کرد:

 

آنها دو مربی متفاوت، با خصوصیاتی متفاوتند، آلگری کاری که با کونته شروع شده بود را در دست گرفت و باشگاه برای انتخاب ذره بینی کاندیدی مناسب برای اطمینان از ثبات تیم، سزاوار ستایش است. آلگری خیلی باهوش بود که به سرعت شروع به اعمال تغییران فراوان نکرد و بعد هم بعد از رفتن 3 ستاره ی بزرگش، پیرلو، ویدال و توز، تیم را از لحاظ کیفی بهبود بخشید.

 

دینو زوف، دروازبان افسانه ای یوونتوس:

 

از لحاظ نتیجه، می توانم بگویم که تفاوت زیادی بین این دو نفر نیست، کونته در یک مدت زمان کوتاه توانست تاثیری بسیار قدرتمند روی یوونتوس بگذارد و آلگری هم شجاع بود که تیم را تغییر بدهد و همه هم توانستند خودشان را با این موضع هماهنگ کنند.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: